Що таке кадастровий номер земельної ділянки?

Кадастровий номер земельної ділянки – це індивідуальний цифровий код (номер) земельної ділянки, що не повторюється на всій території України, присвоюється земельній ділянці з метою її ідентифікації та зберігається за нею протягом усього часу існування такої ділянки. Кадастровий номер земельної ділянки присвоюється за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.

Кадастровий номер присвоюється земельній ділянці незалежно від форми власності. У разі переходу права власності на земельну ділянку від однієї особи до іншої, виникнення інших, крім права власності, речових прав на земельну ділянку, зміни речових прав на земельну ділянку, інших відомостей про неї кадастровий номер не змінюється.

Навіщо потрібен кадастровий номер?

Цей номер потрібен для того, щоб здійснити будь-яку юридичну операцію з нерухомим майном. Скажімо, якщо потрібно купити землю, подарувати, продати, чи відписати комусь за заповітом, жодна з цих операцій неможлива, якщо на земельну ділянку не має присвоєного кадастрового номера.

Якщо державний акт у вас старого зразка (виданий до 2004 року), то швидше за все земельній ділянці не присвоєно кадастрового номера і відомості про цю ділянку відсутні в Державному земельному кадастрі України. Якщо ж земельній ділянці було присвоєно кадастровий номер, то це повинно відображатись на сторінці Публічної кадастрової карти України.

Порядок присвоєння кадастрового номера в державних актах на землю старого зразка

«Старі» державні акти – це державні акти на право власності на земельну ділянку старого зразка, які видавалися до 2002 року (червоно-жовтого кольору). «Старі» державні акти не містять інформації, щодо кадастрового номера земельної ділянки, адже у той час земельним ділянкам кадастрових номерів не присвоювали.

У державних актах нового зразка вже є кадастровий номер із зображенням схеми земельної ділянки.

Зверніть увагу! Незалежно від того, що державні акти «старого зразка» не містять інформації щодо кадастрового номеру, вони вважаються дійсними до того часу, поки за бажанням чи за необхідністю власник не замінить їх на нові.

Що потрібно для присвоєння кадастрового номера?

Присвоєння кадастрових номерів відбувається на підставі технічної документації із землеутрою, а також внесення відомостей про земельну ділянку до бази даних автоматизованої системи державного земельного кадастру.

Для того щоб ідентифікувати ділянку, потрібно звернутися в Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру і передати на розгляд заяву та пакет документів. У разі подання правильно оформленого пакету документації працівник служби вносить дані в електронну систему, що дозволяє уникнути помилок і дублювання інформації. Після чого видає заявнику виписку із земельного кадастру.

Які документи потрібно подати до землевпорядної організації?

1. Заява про присвоєння кадастрового номера земельній ділянці.

2. Нотаріально завірена копія державного акту

3. Копії паспорта та ідентифікаційного коду.

Територіальний орган земельних ресурсів перевіряє наявність в архіві документації із землеустрою. Залежно від цього можуть виникнути наступні ситуації.

Усі необхідні документи є в наявності: орган земельних ресурсів присвоює кадастровий номер земельній ділянці та видає власнику витяг з Поземельної книги із зазначенням кадастрового номера.

У наявності немає необхідної документації із землеутрою: в органах земельних ресурсів власникові земельної ділянки для отримання кадастрового номера необхідно пройти декілька процедур.

Крок 1. Замовити виготовлення технічної документації із землеустрою у відповідній державній або комерційній землевпорядній організації, яка має ліцензію на виконання таких робіт.

Крок 2. Землевпорядна організація готує документацію із землеутрою, необхідну для присвоєння кадастрового номера, та файл обміну даними про результати робіт із землеутрою в електронному вигляді.

Крок 3. Органи земельних ресурсів на основі розробленою документації із землеутрою присвоюють кадастровий номер земельній ділянці, вносять його до єдиної бази. Протягом одного місяця власнику вадиють витяг із Поземельної книги із зазначенням кадастрового номера.

У ВАС ВИНИКЛИ ПИТАННЯ?!

Звертайтеся до Охтирського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги

Режим роботи: 800-1700 щодня, без перерви, крім суботи та неділі.

Джерело:http://oht.sm.gov.ua/index.php/uk/arkhiv-novin/15694-poryadok-prisvoennya-kadastrovogo-nomera-zemelnij-dilyantsi